
Radio TV Martí: Bursting the bubble again 
Published on Cuba Si (http://www.cubasi.cu)

   

      Radio TV Martí: Bursting the bubble again  

    By: M. H. Lagarde / Cubasí  
  31/08/2022   
 

  

A report published by the anti-Cuban mafia newspaper El Nuevo Herald confirms that the
United States Agency for Global Media, which supervises the Voice of America and the Office of
Cuba Broadcasting, informed this week that some of the Radio and TV Marti’s employees
could be fired soon.

According to the anti-Cuban libel "two employees who asked not to be identified for fear of
reprisals said that up to 25 employees could be fired."

Presenters, producers, editors, and cameramen are among the posts to be removed, which
would actually affect some of the 117 workers at the Office of Cuba Broadcasting. 

Upon hearing the news, as expected, the main sponsors of this media monstrosity, the Florida
Republicans in Congress, Marco Rubio and Mario Díaz-Balart, once again raised their voices.

Following the July 11 protests in Cuba, “the Biden administration should be raising the voice of
those who advocate for the freedom of Cuba, NOT silencing them through shameful staff cuts at
Radio and TV Martí,” Senator Rubio wrote on Twitter. "Martínoticias is a vital component of
initiatives in support of freedom and democracy in Cuba."

In recent years, Rep. Diaz-Balart said, the U.S. Agency for Global Media has repeatedly
requested a budget of about $13 million for stations, well below the $30 million it used to get in
the past, which would lead to staff cuts, he said in a statement on Thursday.

Page 1 of 2



Radio TV Martí: Bursting the bubble again 
Published on Cuba Si (http://www.cubasi.cu)

According to the same source, for many years, critics of TV Martí in the United States have
questioned its effectiveness and have pointed out that the Cuban government interfered with its
signal, resulting in a broader presence of the station on the Internet.

In 2019, following the scandal caused by the broadcast of a controversial report on George
Soros, an independent review commissioned by the agency found that some of the news
programs did not meet basic journalistic standards.

In fact, the misnamed Radio TV Martí, since its foundation during the Ronald Reagan
administration in 1981, has been a resounding failure that has only served as a source of
employment for the acolytes of the anti-Cuban regime that reigns in the city of hatred and as
blatant and unquestionable evidence of the interference of the United States government in
Cuba’s domestic affairs.

Translated by Sergio A. Paneque Díaz / CubaSí Translation Staff  

 

Page 2 of 2


